søndag den 16. september 2012

Jeg beklager stilheden her på bloggen, jeg kan ikke just påstå at det er travlhed der har skylden - jeg har bare ikke lige fået det gjort!
Nu gør jeg det, og sikkert en masse i træk, har mange billeder der bare venter på at blive vist!

Men først og fremmest (og det omhandler egentlig slet ikke Færøerne), vil jeg, også her, markere to års dagen for min nyretransplantation! Ja, i dag er det så to år og to dage, men det gør det jo ikke mindre fantastisk ;)

Åhh jeg syntes det er så stort og jeg er så glad!! Tænk sig at have fået sådan en gave, tænk sig at det var muligt, tænk sig at flere stillede op og tænk sig at det gik så glidende for både min mor og jeg - jeg er i sandhed en heldig én <3

Når jeg tænker to et halvt år tilbage er det fuldstændigt syret at jeg sidder heroppe! Dengang bestod mit liv af dialyse, opkast, søvn, kramper, "skæld ud" fra læger over forkert væske- og madindtag og mere dialyse! Nej, selvfølgelig var der også andre og sjovere ting, men overskudet til dem var minimalt og hele min dialysetid var i den grad præget af (røv)elendighed og der var en skygge over alting for man havde det sgu aldrig godt altså!
Det er heldigvis long gone nu og nej hvor er det dog vidunderligt!!! Jeg er SÅ taknemmelig for at leve et sted hvor den slags er muligt, og så endda gratis (jaja selvfølgelig betaler vi skatter - men de går da i den grad til noget der batter!)!
Heldige heldige mig! HURRA! Mange flere af disse mærkedage tak!

Men når nu jeg er i gang, vil jeg også frygtelig gerne lige snakke lidt organdonation - det er sgu da nærliggende (og jeg ved ikke lige om det kommer så bredt ud, men man kan vel håbe, haha)!
Har du taget stilling? Har du også taget "rigtig" stilling ved at lade dig registrerer i donorregistret?
Det er der DESVÆRRE rigtigt mange danskere der ikke har - selvom de, ifølge dem selv, er helt afklarede med, at de gerne vil donere, skulle uheldet være ude. Det er synd og skam - ikke kun for de vis liv afhænger af det, men også for de familier der pludselig en dag skal stå over deres hjernedøde kære og tage den umenneskelige beslutning det må være, uden at have den fjernest anelese om hvad vedkommende mon selv ville sige til spørgsmålet!
Ja og selvfølgelig også for alle de mennesker der ikke kan give sig til andet end at vente og vente. Jeg kender flere af dem og de venter endda kun på en nyre (der har man i det mindste dialyse), men altså hvor er det bare skrækkeligt at helt unge (og selvfølgeligt også de mindre unge) mennesker skal brug deres liv på sygdom, sygdom og sygdom - og kun få det værre og værre..
Nej det er ikke rimeligt :(

Et nej er lige så fint som et ja, så længe det ellers er registreret i registret!

DERFOR, se så at blive registreret!!! Det tager ganske få øjeblikke og du skal kun bruge din beslutning og dit nemID :D

Og når du så har gjort det kan du købe dig et ordentligt stykke kage - det fortjener du nemlig :P

Nå nok om det, allermest er det et hurra indlæg! Dagen blev for mit vedkommende fejret med bland selv slik og kold Cola!

2 kommentarer:

  1. Tillykke med din mærkedag. Det er fantastisk at du er kommet så meget videre med dit liv. Det er dig vel ondt, søde.

    Ang. organdonation, så har jeg taget stilling for nogle år siden. Og jeg er registreret som donor :D

    SvarSlet
  2. Tak Pia, det er så dejligt!

    SvarSlet