søndag den 12. august 2012

Forladt og alene...

I går morges klokken tidligt forlod min Inga mig her i det Færøske.. Nu er det ikke bare ferie og sjov og ballade, nu er det helt virkeligt. Jeg bor på Færøerne. Og det bliver jeg ved med de næste mange måneder..
Da jeg begyndte at tænke på det, og snakke om det, for mere end et år siden, ville jeg aldrig selv have troet på at jeg havde modet og rent faktisk ville gøre det. For truth be told er jeg nok lidt en bangebuks der holder meget af det kendte!
Men jeg gjorde det sgu!

Det har været så hyggeligt med Inga, vi har oplevet en masse og set en masse must sees. Og jeg var ikke ligefrem begejstret for at hun skulle hjem, men det er slet ikke så slemt! Faktisk er det helt godt. I går gik jeg en tur ned i byen og mødtes med en bekendt og hvor var det bare hyggeligt! Og skønt at være sammen med en indfødt der rigtigt kunne vise mig alle de fantastiske udkigsposter og smutveje. Jeg havde selvfølgelig ikke mit kamera med (nej, for man kan åbenbart hurtigt blive forvendt med den her skønhed og ikke gide slæbe på monstrummet.. Shame on me, jeg glemmer det IKKE igen!), jeg havde dog min telefon og fik taget lidt billeder med den :)
Desværre bor hun på en anden ø og for at komme derhen skal man sejle i to timer. Men heldigvis er hun ofte her i Tórshavn!! Vi har snakket om at skulle på nogle vandreture sammen, skønt med en vandre-buddy og så endda en der kendes omgivelserne!
Jeg købte en "folder", på turistkontoret, med vandreture - ruter og beskrivelser. I den står der nogle "regler" for hvordan man gebærder sig. Og nu tør jeg næsten ikke..
Der står bl.a.: "Giv din vært eller turistinformationen besked om, hvor du tager hen. Giv også besked når du er nået til bestemmelsesstedet.", "Gå altid sammen med andre.", "Sørg altid for at have ... fløjte med." og "Hvis man på en tur overraskes af tåge, er det meget vigtigt at holde sig til varderne. Hvis tågen er så tæt at man ikke kan se fra den ene varde til den næste, er det bedst at vente ved den nærmeste varde og iøvrigt prøve at holde varmen"... Nå ja og at man skal have mad og slik med og gerne klæde sig på i flere lag.
Jeg syntes det lyder farligt, men ak jeg er som sagt også lidt en bangebuks ;)

Her får I lige nogle billeder fra turen i går. Vi kørte simpelthen rundt imellem skyerne og over skyerne. Det er altså ret fantastisk!!





Her på Færøerne skál man ikke gå ret langt før man støder på en garnbutik (ihvertfald ikke herinde i Tórshavn) og de sælger ikke kun garn, men også lækre Færøske stiktrøjer. Så Inga og jeg har selvfølgelig været inde i hver eneste vi er gået forbi! Efter at have været i tilpas mange af sådan nogle garnbutikker, måtte jeg jo forsøge mig med det stirkkeri, jeg har således købt masser af garn og er nu i gang med hele to projekter :O Jow jow.. Det går rigtig godt med det; jeg kan strikke ret og vrang og jeg kan pille op igen og jeg kan afslutte... MEN jeg kan ikke rette mine fejl, så jeg er efterhånden startet forfra på det samme tre gange siden Inga tog afsted (hun kunne jo nemlig godt hjælpe mig med mine fejl).. Så nu har jeg besluttet ikke at lave nogle fejl og det kræver sørme stor koncentration, haha. Jeg håber at der flytter en masse strikke kyndige kvinder ind på mit kollegie, som kan hjælpe mig!
Skal I se hvad mine anstrengelser er blevet til indtil videre?! :D (ja jeg er svært stolt! Det er vel efterhånden 4. gang jeg prøver at komme igang med det...)
Det ene projekt er en hemmelighed, ja eller bare en gave, så den kan I ikke få at se (den er ellers vældig flot!), det andet er et halstørklæde...



Af en eller anden grund ser den mørkegrå blå ud på billedet.. Any who, jeg ved ikke hvor klædeligt det bliver, men jeg lover at jeg vil bære det med stolthed ... ihvertfald én gang ;)

Jeg satser på at jeg skal strikke mig en trøje inden jeg rejser hjem og et par strømper!!
Haha, ja jeg er meget begejstret over min nyfundne hobby!

I dag, for en times tid siden sad jeg midt i en skype samtale med Liv og pludselig gik mit internet (som er sådan et med kabel), jeg fes rundt for at fikse det, stik ind, stik ud osv. Jeg fandt så årsagen til det manglende net; strømmen var gået. Jeg skyndte mig ud for at tjekke resten af bygningen (som jeg jo er stort set alene i) og der var der heller ingen strøm! Jeg ringede fluks til pedellen, som så fortalte at det var hele byen/området der havde strømsvigt. :O Åhhåhh jeg kan ikke forestille mig at skulle sidde her uden strøm. Det her internet er vist min livline. Så jeg nåede at gå en lille bitte smule i panik, men heldigvis gik det i orden på en halv times tid, halleluja! Måske er det bare sådan det er her?! Jeg så ihvertfald ikke nogle færinger fise paniske rundt...

Nu vil jeg vende tilbage til mit strikketøj! ;)

Hav det godt så længe :D

4 kommentarer:

  1. Hvor lyder det hyggeligt med den nye hobby :) og ellers lyder det jo bare spændende og smukt med al det natur!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ret spændende ihvertfald (især fordi jeg alligevel præsterede at lave en fejl i går >_< Haha..
      Her er vrkelig helt fantastisk, altså der er jo bare smuk natur over alt! Selv ved container havnen :P

      Slet
  2. Åh hvor er jeg misundelig over de natur skønne oplevelser du har haft indtil videre.

    Jeg nyder i hvert fald at læse med og se de skønne billeder.

    Jeg ser frem til at se resultater af din nye hobby ;) Men jeg håber også at høre lidt om din praktik.

    Mange knus fra Pia (iza)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er jeg glad for :)
      Jeg skal nok flashe strik, haha!
      Og jeg skal nok fortælle om praktikken når den går i gang. Det bliver spændende at se hvordfan sådan noget foregår heroppe. Uddannelsen er bygget helt anderledes op end i dk :)

      Slet