mandag den 6. august 2012

Himmel på jord!

Jeg sidder der, lige midt i det der nok kommer nærmest en himmel på jord!
Her er så smukt! Det er overvældende, overraskende, imponerende og ja storslået som ind i ... himmelen!
Jeg har fået påbud fra mange om, at jeg skulle vise billeder og fortælle osv. og jeg vil også frygtelig gerne dele ud af alle de fantastiske øjeblikke jeg går i møde! Derfor forsøger jeg mig nu med sådan en blog her :) Så har jeg også en dag/logbog til mig selv - for selv om jeg hele tiden glemmer det, er det her jo ikke kun fornøjelse, jeg skal i praktik!

Det her blog noget er slet ikke så nemt igen, så der bliver næppe noget fancy med faner og farver :P

Vi ankom fredag og blev i lufthavnen mødt af denne reklame:



Vi har nu været her i tre dage og jeg er efterhånden godt installeret på mit værelse, som er udemærket!! Og se lige en udsigt - ja eller se lige nogle udsigter (billederne er taget inden for halvandet døgn):




Éfter en overhaling med kost og spand er værelset ganske fint - bevares det er ikke liebhaver like, men til pengene er det ret fantastisk. Jeg har eget bad og toilet, heldigvis! Køkkenet skal jeg dele med 17 andre... Inga og jeg er ankommet før alle andre - og også før rengørringen, så køkkenet er simpelthen så ulækket, FØJ! Nok er kollegie køkkener sjældent de lækreste, men puhha. Vi har derfor kun spist rugbrød indtil videre.

Lørdag og søndag var vi på tur i Tórshavn. Inga har boet her for 25 år siden og så har vi jo været her sammen for 13 år siden. Mine erindringer fra dengang omhandler milkshakes, kedelige voksne, sjove "karuselveje" og laaaange gåture, Inga husker lidt mere og meget anderledes og er derfor en super guide :)

 Nogen der har set Barbara?! Det er for mange år sden for mig,
men Inga siger at det er her den sker.

 Færøernes Domkirke, Havnar kirkja.
 Domkirken udefra.
 På det lille skilt ved døren står der, at det er Færøernes udenrigsministerium!
Sådan kan sådan et åbenbart også se ud :)





Jeg kunne berette meget mere, men jeg er træt! Vi oplever så meget, så vi er fuldstændigt kvæstede om aftenen.Jeg vender tilbage i morgen med mere :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar